Hoppa till innehåll
Hem » Blog » Hur funkar Gravidmassage?​

Hur funkar Gravidmassage?​

Behandlingen går till så att du ligger på en speciell gravidmassagebänk Gravidmassage i Göteborg : med stöd för mage och bröst så du kan ligga bekvämt. Vi anpassar behandlingen efter dina behov och beroende på hur långt gången du är i graviditeten.

Det är vanligt med smärta och värk i bland annat ländrygg och axlar i samband med graviditet. Hos oss kan du få en skön och lindrande behandling av specifika problemområden från graviditetsvecka 13.

Vem kan få Gravidmassage i Göteborg?

Tack vare våra speciellt framtagna bänkar kan du som är gravid njuta av en välgörande (Gravidmassage i Göteborg) massage från graviditetsvecka 13 ända fram till nionde månaden.

Studier (*) visar att kvinnor som går på regelbunden massage under graviditeten får fördelar som:

• Reducerad ångest
  • Bättre humör över lag (ökad dopamin & serotoninkoncentration)
  • Bättre sömn
  • Mindre smärta i ryggen och nacke
  • Mindre stresshormon i kroppen (minskad noradrenalin & kortisol koncentration)
  • Mindre komplikationer under förlossning
  • Mindre komplikationer efter förlossning

* Field T, Hernandez-Reif M, Hart S, Theakston H, Schanberg S, Kuhn C. “Pregnant women benefit from massage therapy”. J Psychosom Obstet Gynaecol. 1999 Mar;20(1):31-8.

* Field T, Diego MA, Hernandez-Reif M, Schanberg S, Kuhn C. “Massage therapy effects on depressed pregnant women”. J Psychosom Obstet Gynaecol. 2004 Jun;25(2):115-22

Våra behandlingar inom Gravidmassage​