Dag
Sek
Kampanjen är avslutad.

Gravidmassage i Göteborg

Slappna av mitt i centrala Göteborg.

4.7

Kundnöjdhet Facebook

#1

Rekommenderad klinik i Göteborg

4.5

Kundnöjdhet Boka Direkt

Hur funkar Gravidmassage?

Behandlingen går till så att du ligger på en speciell gravidmassagebänk med stöd för mage och bröst så du kan ligga bekvämt. Vi anpassar behandlingen efter dina behov och beroende på hur långt gången du är i graviditeten.

Det är vanligt med smärta och värk i bland annat ländrygg och axlar i samband med graviditet. Hos oss kan du få en skön och lindrande behandling av specifika problemområden från graviditetsvecka 13.

Vem kan få gravidmassage?

Tack vare våra speciellt framtagna bänkar kan du som är gravid njuta av en välgörande massage från graviditetsvecka 13 ända fram till nionde månaden.

Studier (*) visar att kvinnor som går på regelbunden massage under graviditeten får fördelar som:

• Reducerad ångest
  • Bättre humör över lag (ökad dopamin & serotoninkoncentration)
  • Bättre sömn
  • Mindre smärta i ryggen och nacke
  • Mindre stresshormon i kroppen (minskad noradrenalin & kortisol koncentration)
  • Mindre komplikationer under förlossning
  • Mindre komplikationer efter förlossning

* Field T, Hernandez-Reif M, Hart S, Theakston H, Schanberg S, Kuhn C. “Pregnant women benefit from massage therapy”. J Psychosom Obstet Gynaecol. 1999 Mar;20(1):31-8.

* Field T, Diego MA, Hernandez-Reif M, Schanberg S, Kuhn C. “Massage therapy effects on depressed pregnant women”. J Psychosom Obstet Gynaecol. 2004 Jun;25(2):115-22

Våra behandlingar inom Gravidmassage

Såhär går behandlingen till

Boka tid

Första steget inför behandlingen är att du gör en tidsbokning via vår onlinekalender här. Välj önskad gravidmassage så dyker dem tillängliga tiderna upp.

Slappna av i city

Du blir inbjuden till vår klinik på angiven dag och påbörjar din behandling med att gå igenom din hälsa & dina önskemål för massagen. Sen blir det för dig att slappna & njuta av din behandling.

Klar!

Nu är din behandling avslutad! Har du fortfarande frågor eller funderingar? Tveka inte att kontakta oss.

Våra inlägg

Om massage

Goda fördelar med massage

Massage har många goda effekter, här kommer några bevisade goda resultat massage ger. -Öka blodcirkulationen i musklerna -Öka lymfcirkulationen -Lägre blodtryck -Smärtlindring -Lugna -Minska utsöndringen

Vill du ha massage på ditt företag?

Avdragsgill friskvård för ditt företag? Kontakta oss.